2019-11-25

Wójt Gminy Jasieniec zaprasza do złożenia oferty

Numer sprawy: RG.271.20.2019                                                            Jasieniec, 22.11.2019r

 

Zaproszenie do złożenia oferty

Wójt Gminy Jasieniec zaprasza do złożenia oferty na udzielenie Gminie Jasieniec dwóch kredytów:

1. na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek w kwocie 171000zł,

2. na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek oraz na sfinansowanie deficytu budżetowego powstałego w związku z przebudową dróg gminnych w kwocie 660000zł

 

I. Nazwa (firma) oraz adres Zamawiającego

Gmina Jasieniec

ulica Warecka 42

05-604 Jasieniec

https://jasieniec.bip.gov.pl
fax: (048)6613581

Godziny urzędowania: 7:30 – 15:30

 

II. Opis przedmiotu zamówienia

 

  1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest:

udzielenie Gminie Jasieniec dwóch kredytów:

  •  na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek w kwocie 171000zł (sto siedemdziesiąt jeden tysięcy),
  •  na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek w kwocie 392836 zł oraz na sfinansowanie deficytu budżetowego powstałego w związku z przebudową dróg gminnych w kwocie 267164 zł co daje razem  660000zł (sześćset sześćdziesiąt tysięcy),

na okres 6 lat, przy spłacie przez okres 4lat.

 

  1. Charakterystyka kredytu:

1) Okres kredytowania: od daty podpisania umowy kredytowej do dnia 31.12.2024 roku;

2) Wykonawca postawi środki obydwu kredytów do dyspozycji Zamawiającego w dniu 16.12.2019r

3) Spłata kredytów:

  –   kredyty będą spłacane przez 4 kolejne lata, począwszy od 2021 roku , w czterech równych ratach 30 marca, 30 czerwca, 30 września, 30 grudnia każdego roku.

 4)Spłata odsetek: kwartalnie.         

 5)Część kredytu dotycząca spłaty zobowiązań z tytułu wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek dotyczy rat przypadających do spłaty w całym 2019roku, łącznie ze spłaconymi ratami na dzień zaciągnięcia kredytu ze środków własnych.

  1. Zabezpieczenie kredytu.

Dopuszcza się tylko weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową, przy czym kontrasygnata Skarbnika zostanie złożona tylko na deklaracji wekslowej.

Zamawiający nie przewiduje oświadczenia o poddaniu się egzekucji w trybie przepisów   bankowych.

  1. Dla potrzeb umowy kredytowej, przy obliczaniu odsetek przyjmuje się, iż rok liczy 365/366 dni.
  2. Bank nalicza odsetki w stosunku rocznym za okres od dnia powstania zadłużenia z tytułu udzielonego Kredytu do dnia poprzedzającego jego spłatę włącznie. Odsetki naliczane będą wyłącznie od kwoty wykorzystanego kredytu.
  3. Spłata odsetek następować będzie bezgotówkowo w okresach kwartalnych. Odsetki naliczane będą za okres od pierwszego dnia miesiąca do ostatniego dnia miesiąca, a płatne będą do końca każdego kwartału.
  4. Pierwsza płatność odsetek powinna nastąpić  do 31 marca 2020r, wg naliczenia odsetek od dnia uruchomienia kredytu.
  5. Zmiana stopy oprocentowania kredytu nie wymaga aneksowania Umowy  kredytowej. O zmianie stopy procentowej, spowodowanej zmianą stawki bazowej WIBOR 3M Bank będzie powiadamiał Kredytobiorcę na piśmie.
  6. O wysokości odsetek do zapłaty Bank będzie informował każdorazowo Kredytobiorcę, na co najmniej 3 dni przed terminem płatności.
  7. Zamawiający zastrzega sobie możliwość przedterminowej spłaty kredytu lub jego rat bez obciążenia jakimikolwiek dodatkowymi kosztami (np. prowizją) Kredytobiorcy.
  8. W przypadku, gdy kredyt zostanie spłacony przed terminem spłaty, odsetki liczone będą do dnia poprzedzającego dzień spłaty kredytu, a nie do końca okresu umowy.
  9. Wykonawca nie będzie naliczał odsetek od kwoty niewykorzystanego kredytu.
  10. W każdym okresie obrachunkowym wchodzącym w skład umownego okresu kredytowania marża kredytu będzie stała.
  11. W przypadku, gdy termin spłaty raty kredytu i odsetek przypadnie w dzień ustawowo wolny od pracy to Zamawiający ureguluje wymaganą ratę najpóźniej w pierwszym dniu roboczym po wyznaczonej dacie spłaty.
  12. Koszty obsługi kredytu stanowią maksymalnie:

a) oprocentowanie kredytu - ustalane będzie dla każdego miesięcznego okresu odsetkowego w oparciu o:stawkę referencyjnąWIBOR 3M obowiązującą na każdy pierwszy dzień miesiąca  kalendarzowego (publikowaną w serwisie informacyjnym Reuters Polska o godzinie 11:00). powiększoną o marżę Wykonawcy (banku), która będzie stała w całym okresie kredytowania (obowiązywania umowy).

b) prowizja – (zawierająca wszystkie opłaty związane z procedurą udzielenia kredytu i jego uruchomieniem) stanowi jednorazową opłatę wyliczoną z uwzględnieniem stawki procentowej prowizji zaoferowanej w przetargu. Prowizja płatna będzie poprzez przelew z rachunku Zamawiającego.

  1. Zamawiający nie dopuszcza możliwości pobierania innych prowizji i opłat, w tym w szczególności z tytułu:
  2. przedterminowej spłaty kredytu,
  3. niewykorzystania części przyznanego kredytu,
  4. i innych nie wymienionych.
  5. Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z wykorzystania w całości lub części  kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów.

 

III. Miejsce oraz termin składania ofert.

1. Ofertę należy przesłać / złożyć na adres zamawiającego / w siedzibie zamawiającego: Urząd Gminy Jasieniec, ul. Warecka 42, 05-604 Jasieniec, pok. nr 14. lub na adres e-mail inwestycje@jasieniec.pl

do dnia 02.12.2019r

 

IV. Opis sposobu obliczenia ceny

  1.  Wynagrodzeniem Wykonawcy z tytułu realizacji umów będą odsetki od kredytów oraz prowizja w przypadku zawarcia jej w ofercie.
  2. Do obliczenia ceny należy przyjąć wykorzystanie pełnej kwoty kredytu w dniu 16.12.2019r., stawkę WIBOR 3M z dnia 22.11.2019r r. tj. 1,71, marżę Banku w punktach procentowych, prowizję oraz spłatę kredytu w ratach i terminach określonych w opisie przedmiotu zamówienia.
  3. Do obliczenia ceny należy przyjąć rzeczywistą liczbę dni w danym roku (365 lub 366).
  4. Cenę za wykonanie zamówienia (koszt kredytu) należy podać w wielkości wyrażonej w PLN cyfrowo i słownie, z zaokrągleniem do dwóch miejsc po przecinku, w ten sposób, że końcówki kwot wynoszące mniej niż 0,5 groszy pomija się, a końcówki kwot wynoszące 0,5 grosza i wyżej zaokrągla się do 1 grosza, dla każdego kredytu osobno oraz łączną cenę za wykonanie zamówienia.
  5. Obowiązek wykazania, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny lub kosztu, spoczywa na wykonawcy.

6. Wszelkie rozliczenia związane z realizacją niniejszego zamówienia dokonywane będą w walucie polskiej [PLN].

 

IV. Wybór oferty

 

Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która zawierała będzie najniższą cenę za realizację przedmiotu zamówienia.  Ocenie podlegała będzie każda cena osobno.

 

 Wójt Gminy Jasieniec

                                                                                                                                          Marta Cytryńska

1. W załączeniu formularz ofertowy.

 

W załączeniu do SIWZ przekazuje się także następujące dokumenty:

1. Sprawozdania z wykonania budżetu (Rb-NDS, Rb – Z, Rb N, Rb 27S, Rb 28S) za  I, II i III kwartał 2019 r.,

2. Zaświadczenie REGON.

3. Zaświadczenie o  wyborze Wójta.

 

W BIP Gminy Jasieniec jasieniec@jasieniec.pl opublikowane są  następujące dokumenty:

 

1. Uchwała budżetowa na 2019 r. wraz z WPF oraz  z opinią RIO,

2. Uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu nr VII.40.2019 z dnia 30.05.2019 i nr IX.51.2019 z dnia 12 września 2019r,

3. Sprawozdania finansowe za 2018 rok,

4. Sprawozdanie Wójta Gminy Jasieniec z wykonania budżetu za 2018 rok;

5. Uchwała Rady Gminy Jasieniec o udzieleniu absolutorium za 2018 r.

6. Uchwała o powołaniu skarbnika.  

 

Opinie RIO publikowane są pod adresem www.warszawa.rio.gov.pl (ZZ Radom)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

FORMULARZ OFERTOWY

 

          Nazwa: udzielenie Gminie Jasieniec dwóch kredytów:

1. na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek w kwocie 171000zł,

2. na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek oraz na sfinansowanie deficytu budżetowego powstałego w związku z przebudową dróg gminnych w kwocie 660000zł

 

DANE DOTYCZĄCE WYKONAWCY:

 

Nazwa..............................................................................................................................

.........................................................................................................................................

Siedziba ..........................................................................................................................

nr telefonu/fax .................................................

e-mail…………………………………………

nr NIP ................................., nr REGON .....................................................................

imię i nazwisko osoby uprawnionej do występowania w postępowaniu : ...................

.......................................................................................................................................

DANE DOTYCZĄCE ZAMAWIAJĄCEGO

Gmina Jasieniec z siedzibą 05-604 Jasieniec ul. Warecka 42

ZAOBOWIĄZANIA WYKONAWCY:

 

1. Oferuję udzielenie kredytuna spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek w kwocie 171000zł,  za cenę : ..................................... zł/ , 

 (słownie zł:....................................................................................................................),

Do wyliczenia ceny zastosowałem następujące wskaźniki:

  1.  
  2. WIBOR 3M z dnia 22.11.2019r
  3. marża banku                               = ……………..……...%
  4. prowizja przygotowawcza         = ………………..……zł

2. na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek oraz na sfinansowanie deficytu budżetowego powstałego w związku z przebudową dróg gminnych w kwocie 660000zł,  za cenę : ..................................... zł/ , 

 (słownie zł:....................................................................................................................),

Do wyliczenia ceny zastosowałem następujące wskaźniki:

  1.  
  2. WIBOR 3M z dnia 22.11.2019r
  3. marża banku                               = ……………..……...%
  4. prowizja przygotowawcza         = ………………..……zł

 

 

1. Zobowiązuję się wypłacić kredyt  na zasadach określonych w zapytaniu ofertowym, w szczególności z zastosowaniem marży banku, prowizji przygotowawczej w stawkach określonych w niniejszej ofercie.

 

2. Inne informacje Wykonawcy:

….........................................

 

                                 -------------------------------------------------------

                            (imię i nazwisko)

                                  podpis uprawnionego przedstawiciela wykonawcy

Załączniki

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..