Numer sprawy: RG.271.20.2019 Jasieniec, 22.11.2019r
Zaproszenie do złożenia oferty
Wójt Gminy Jasieniec zaprasza do złożenia oferty na udzielenie Gminie Jasieniec dwóch kredytów:
1. na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek w kwocie 171000zł,
2. na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek oraz na sfinansowanie deficytu budżetowego powstałego w związku z przebudową dróg gminnych w kwocie 660000zł
I. Nazwa (firma) oraz adres Zamawiającego
Gmina Jasieniec
ulica Warecka 42
05-604 Jasieniec
https://jasieniec.bip.gov.pl
fax: (048)6613581
Godziny urzędowania: 7:30 – 15:30
II. Opis przedmiotu zamówienia
- Przedmiotem niniejszego zamówienia jest:
udzielenie Gminie Jasieniec dwóch kredytów:
- na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek w kwocie 171000zł (sto siedemdziesiąt jeden tysięcy),
- na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek w kwocie 392836 zł oraz na sfinansowanie deficytu budżetowego powstałego w związku z przebudową dróg gminnych w kwocie 267164 zł co daje razem 660000zł (sześćset sześćdziesiąt tysięcy),
na okres 6 lat, przy spłacie przez okres 4lat.
- Charakterystyka kredytu:
1) Okres kredytowania: od daty podpisania umowy kredytowej do dnia 31.12.2024 roku;
2) Wykonawca postawi środki obydwu kredytów do dyspozycji Zamawiającego w dniu 16.12.2019r
3) Spłata kredytów:
– kredyty będą spłacane przez 4 kolejne lata, począwszy od 2021 roku , w czterech równych ratach 30 marca, 30 czerwca, 30 września, 30 grudnia każdego roku.
4)Spłata odsetek: kwartalnie.
5)Część kredytu dotycząca spłaty zobowiązań z tytułu wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek dotyczy rat przypadających do spłaty w całym 2019roku, łącznie ze spłaconymi ratami na dzień zaciągnięcia kredytu ze środków własnych.
- Zabezpieczenie kredytu.
Dopuszcza się tylko weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową, przy czym kontrasygnata Skarbnika zostanie złożona tylko na deklaracji wekslowej.
Zamawiający nie przewiduje oświadczenia o poddaniu się egzekucji w trybie przepisów bankowych.
- Dla potrzeb umowy kredytowej, przy obliczaniu odsetek przyjmuje się, iż rok liczy 365/366 dni.
- Bank nalicza odsetki w stosunku rocznym za okres od dnia powstania zadłużenia z tytułu udzielonego Kredytu do dnia poprzedzającego jego spłatę włącznie. Odsetki naliczane będą wyłącznie od kwoty wykorzystanego kredytu.
- Spłata odsetek następować będzie bezgotówkowo w okresach kwartalnych. Odsetki naliczane będą za okres od pierwszego dnia miesiąca do ostatniego dnia miesiąca, a płatne będą do końca każdego kwartału.
- Pierwsza płatność odsetek powinna nastąpić do 31 marca 2020r, wg naliczenia odsetek od dnia uruchomienia kredytu.
- Zmiana stopy oprocentowania kredytu nie wymaga aneksowania Umowy kredytowej. O zmianie stopy procentowej, spowodowanej zmianą stawki bazowej WIBOR 3M Bank będzie powiadamiał Kredytobiorcę na piśmie.
- O wysokości odsetek do zapłaty Bank będzie informował każdorazowo Kredytobiorcę, na co najmniej 3 dni przed terminem płatności.
- Zamawiający zastrzega sobie możliwość przedterminowej spłaty kredytu lub jego rat bez obciążenia jakimikolwiek dodatkowymi kosztami (np. prowizją) Kredytobiorcy.
- W przypadku, gdy kredyt zostanie spłacony przed terminem spłaty, odsetki liczone będą do dnia poprzedzającego dzień spłaty kredytu, a nie do końca okresu umowy.
- Wykonawca nie będzie naliczał odsetek od kwoty niewykorzystanego kredytu.
- W każdym okresie obrachunkowym wchodzącym w skład umownego okresu kredytowania marża kredytu będzie stała.
- W przypadku, gdy termin spłaty raty kredytu i odsetek przypadnie w dzień ustawowo wolny od pracy to Zamawiający ureguluje wymaganą ratę najpóźniej w pierwszym dniu roboczym po wyznaczonej dacie spłaty.
- Koszty obsługi kredytu stanowią maksymalnie:
a) oprocentowanie kredytu - ustalane będzie dla każdego miesięcznego okresu odsetkowego w oparciu o:stawkę referencyjnąWIBOR 3M obowiązującą na każdy pierwszy dzień miesiąca kalendarzowego (publikowaną w serwisie informacyjnym Reuters Polska o godzinie 11:00). powiększoną o marżę Wykonawcy (banku), która będzie stała w całym okresie kredytowania (obowiązywania umowy).
b) prowizja – (zawierająca wszystkie opłaty związane z procedurą udzielenia kredytu i jego uruchomieniem) stanowi jednorazową opłatę wyliczoną z uwzględnieniem stawki procentowej prowizji zaoferowanej w przetargu. Prowizja płatna będzie poprzez przelew z rachunku Zamawiającego.
- Zamawiający nie dopuszcza możliwości pobierania innych prowizji i opłat, w tym w szczególności z tytułu:
- przedterminowej spłaty kredytu,
- niewykorzystania części przyznanego kredytu,
- i innych nie wymienionych.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z wykorzystania w całości lub części kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów.
III. Miejsce oraz termin składania ofert.
1. Ofertę należy przesłać / złożyć na adres zamawiającego / w siedzibie zamawiającego: Urząd Gminy Jasieniec, ul. Warecka 42, 05-604 Jasieniec, pok. nr 14. lub na adres e-mail inwestycje@jasieniec.pl
do dnia 02.12.2019r
IV. Opis sposobu obliczenia ceny
- Wynagrodzeniem Wykonawcy z tytułu realizacji umów będą odsetki od kredytów oraz prowizja w przypadku zawarcia jej w ofercie.
- Do obliczenia ceny należy przyjąć wykorzystanie pełnej kwoty kredytu w dniu 16.12.2019r., stawkę WIBOR 3M z dnia 22.11.2019r r. tj. 1,71, marżę Banku w punktach procentowych, prowizję oraz spłatę kredytu w ratach i terminach określonych w opisie przedmiotu zamówienia.
- Do obliczenia ceny należy przyjąć rzeczywistą liczbę dni w danym roku (365 lub 366).
- Cenę za wykonanie zamówienia (koszt kredytu) należy podać w wielkości wyrażonej w PLN cyfrowo i słownie, z zaokrągleniem do dwóch miejsc po przecinku, w ten sposób, że końcówki kwot wynoszące mniej niż 0,5 groszy pomija się, a końcówki kwot wynoszące 0,5 grosza i wyżej zaokrągla się do 1 grosza, dla każdego kredytu osobno oraz łączną cenę za wykonanie zamówienia.
- Obowiązek wykazania, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny lub kosztu, spoczywa na wykonawcy.
6. Wszelkie rozliczenia związane z realizacją niniejszego zamówienia dokonywane będą w walucie polskiej [PLN].
IV. Wybór oferty
Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która zawierała będzie najniższą cenę za realizację przedmiotu zamówienia. Ocenie podlegała będzie każda cena osobno.
Wójt Gminy Jasieniec
Marta Cytryńska
1. W załączeniu formularz ofertowy.
W załączeniu do SIWZ przekazuje się także następujące dokumenty:
1. Sprawozdania z wykonania budżetu (Rb-NDS, Rb – Z, Rb N, Rb 27S, Rb 28S) za I, II i III kwartał 2019 r.,
2. Zaświadczenie REGON.
3. Zaświadczenie o wyborze Wójta.
W BIP Gminy Jasieniec jasieniec@jasieniec.pl opublikowane są następujące dokumenty:
1. Uchwała budżetowa na 2019 r. wraz z WPF oraz z opinią RIO,
2. Uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu nr VII.40.2019 z dnia 30.05.2019 i nr IX.51.2019 z dnia 12 września 2019r,
3. Sprawozdania finansowe za 2018 rok,
4. Sprawozdanie Wójta Gminy Jasieniec z wykonania budżetu za 2018 rok;
5. Uchwała Rady Gminy Jasieniec o udzieleniu absolutorium za 2018 r.
6. Uchwała o powołaniu skarbnika.
Opinie RIO publikowane są pod adresem www.warszawa.rio.gov.pl (ZZ Radom)
FORMULARZ OFERTOWY
Nazwa: udzielenie Gminie Jasieniec dwóch kredytów:
1. na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek w kwocie 171000zł,
2. na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek oraz na sfinansowanie deficytu budżetowego powstałego w związku z przebudową dróg gminnych w kwocie 660000zł
DANE DOTYCZĄCE WYKONAWCY:
Nazwa..............................................................................................................................
.........................................................................................................................................
Siedziba ..........................................................................................................................
nr telefonu/fax .................................................
e-mail…………………………………………
nr NIP ................................., nr REGON .....................................................................
imię i nazwisko osoby uprawnionej do występowania w postępowaniu : ...................
.......................................................................................................................................
DANE DOTYCZĄCE ZAMAWIAJĄCEGO
Gmina Jasieniec z siedzibą 05-604 Jasieniec ul. Warecka 42
ZAOBOWIĄZANIA WYKONAWCY:
1. Oferuję udzielenie kredytuna spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek w kwocie 171000zł, za cenę : ..................................... zł/ ,
(słownie zł:....................................................................................................................),
Do wyliczenia ceny zastosowałem następujące wskaźniki:
-
- WIBOR 3M z dnia 22.11.2019r
- marża banku = ……………..……...%
- prowizja przygotowawcza = ………………..……zł
2. na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek oraz na sfinansowanie deficytu budżetowego powstałego w związku z przebudową dróg gminnych w kwocie 660000zł, za cenę : ..................................... zł/ ,
(słownie zł:....................................................................................................................),
Do wyliczenia ceny zastosowałem następujące wskaźniki:
-
- WIBOR 3M z dnia 22.11.2019r
- marża banku = ……………..……...%
- prowizja przygotowawcza = ………………..……zł
1. Zobowiązuję się wypłacić kredyt na zasadach określonych w zapytaniu ofertowym, w szczególności z zastosowaniem marży banku, prowizji przygotowawczej w stawkach określonych w niniejszej ofercie.
2. Inne informacje Wykonawcy:
….........................................
-------------------------------------------------------
(imię i nazwisko)
podpis uprawnionego przedstawiciela wykonawcy