2020-01-10

INFORMACJA o udzieleniu zamówienia w trybie z wolnej ręki na odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów pochodzących z terenu gminy Jasieniec.

INFORMACJA

o udzieleniu zamówienia w trybie z wolnej ręki na odbiór, transport  i zagospodarowanie odpadów pochodzących z terenu gminy Jasieniec.

I. Nazwa i adres zamawiającego.

Gmina Jasieniec  z siedzibą ul. Warecka 42, 05-604 Jasieniec

II. Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu zamówienia oraz wartości zamówienia.

Odbieranie wszystkich rodzajów odpadów komunalnych ze wszystkich nieruchomości zamieszkałych, położonych na terenie Gminy Jasieniec zgodnie z Regulaminem utrzymania czystości   i porządku na terenie Gminy Jasieniec.

Przekazywanie zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych zbieranych łącznie                        z odpadami komunalnymi ulegającymi biodegradacji, w tym odpadami opakowaniowymi ulegającymi biodegradacji oraz pozostałości z sortowania odpadów przeznaczonych do składowania bezpośrednio do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK). Wybrany wykonawca jest zobowiązany najpóźniej w dacie podpisania umowy posiadać dokumenty potwierdzające posiadanie umowy z Regionalną Instalacją Przetwarzania Odpadów Komunalnych na przyjęcie i zagospodarowanie odpadów pochodzących z terenu Gminy Jasieniec.

 Przekazywanie  selektywnie zebranych odpadów komunalnych bezpośrednio lub za pośrednictwem innego zbierającego odpady do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, zgodnie

z hierarchią sposobów postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14.12.2012r. o odpadach;

 Prowadzenie dokumentacji i sprawozdawczości, w tym:

a) sporządzania i przekazywania Zamawiającemu dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem – sprawozdania roczne i miesięczne;

b) sporządzenia i dystrybucji harmonogramów odbioru odpadów komunalnych.

c) dostarczenie pojemników na odpady zmieszane.

Wykonywania comiesięcznego dostarczania na własny koszt na każdą nieruchomość zamieszkałą, worków do odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych dla właścicieli nieruchomości zabudowy jednorodzinnej i zagrodowej z terenu Gminy Jasieniec, prowadzących selektywną zbiórkę odpadów poprzez wymianę pusty za pełny w momencie wykonywania odbioru ww. odpadów przez cały czas obowiązywania umowy.

Wartość zamówienia-1 450 000 zł

III. Nazwa i adres wykonawcy, z którym została zawarta umowa.

Zakład Usług Komunalnych w Jasieńcu Sp. z o.o. w organizacji z siedzibą w Jasieńcu 05-604 ul. Warecka 42.

IV. Podstawa prawna i uzasadnienie wyboru trybu udzielenia zamówienia,

Art. 67 ust. 1 pkt 12 ustawy Prawo zamówień publicznych,

Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zamówienie udzielane jest przez zamawiającego, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1-3a, osobie prawnej, jeżeli spełnione są łącznie następujące warunki: a) zamawiający sprawuje nad tą osobą prawną kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej osoby prawnej; warunek ten jest również spełniony, gdy kontrolę taką sprawuje inna osoba prawna kontrolowana przez zamawiającego w taki sam sposób, b) ponad 90% działalności kontrolowanej osoby prawnej dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez zamawiającego sprawującego kontrolę lub przez inną osobę prawną, nad którą ten zamawiający sprawuje kontrolę, o której mowa w lit. a, c) w kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego;

Gmina Jasieniec  jako podmiot zamawiający jest jednostką sektora finansów publicznych, o którym mowa w art. 3 ust.1 pkt 1 ustawy Pzp, która posiada 100% udziałów w spółce  Zakład Usług Komunalnych w Jasieńcu  Sp. z o.o. z siedzibą w Jasieńcu ul. Warecka 42, 05-604 Jasieniec.  Jako jedyny wspólnik odgrywa decydującą rolę w zakresie jej celów strategicznych, obszarów działalności, co znajduje swoje odzwierciedlenie akcie założycielskim spółki  (Akt notarialny z dnia 16.09.2019r. Nr Repertorium A 8311/2019). Zgodnie z aktem założycielskim do wyłącznej kompetencji Zgromadzenia  Wspólników należy: •zatwierdzenie kierunków rozwoju spółki, rocznych oraz wieloletnich programów jej działania, •rozpatrywanie i zatwierdzanie sprawozdań Zarządu z działalności Spółki oraz sprawozdania finansowego za ubiegły rok obrotowy, •podział zysku lub określenie sposobu pokrycia strat, •wybór i odwołanie członków Rady Nadzorczej  Spółki oraz określenie zasad ich wynagradzania, •udzielenie członkom Zarządu i Rady Nadzorczej absolutorium z wykonania przez nich obowiązków, •ustanowienie zasad wynagradzania dla członków Zarządu Spółki, •podwyższenie lub obniżenie kapitału zakładowego, •wniesienie dopłat i ich zwrot, •zmiana umowy Spółki, •połączenie i rozwiązanie Spółki, •tworzenie kapitałów rezerwowych i funduszy celowych, •wyrażanie zgody na zbycie i wydzierżawienie przedsiębiorstwa Spółki lub jego zorganizowanej części oraz ustanowienie w nim ograniczonego prawa rzeczowego, •wyrażenie zgody na nabycie lub zbycie przez Spółkę prawa własności lub użytkowania wieczystego na nieruchomości, jak również ustanowienia ograniczonych praw rzeczowych   na nieruchomości, •wyrażenie zgody na zawarcie umowy kredytu, pożyczki o wartości przekraczającej 30.000,00 zł (trzydzieści tysięcy złotych),•podejmowanie uchwał o zbyciu lub zastawie udziałów, •likwidacja i rozwiązanie Spółki, •wszelkie inne sprawy wniesione przez Zarząd i Radę Nadzorczą, a nie zastrzeżone dla innych organów Spółki, •inne sprawy zastrzeżone w kodeksie spółek handlowych.

 Zgodnie z art. 67 ust. 8 PZP  do obliczania procentu działalności, o którym mowa w ust. 1 pkt 12 lit. b, pkt 13 lit. b, pkt 14 lit. b i pkt 15 lit. c, uwzględnia się średni przychód osiągnięty przez osobę prawną lub zamawiającego w odniesieniu do usług, dostaw lub robót budowlanych za 3 lata poprzedzające udzielenie zamówienia. Jednocześnie zgodnie z art. 67 ust. 9 PZP  w przypadku gdy ze względu na dzień utworzenia lub rozpoczęcia działalności przez osobę prawną lub zamawiającego lub reorganizację ich działalności dane dotyczące średniego przychodu za 3 lata poprzedzające udzielenie zamówienia są niedostępne lub nieadekwatne, procent działalności, o którym mowa w ust. 1 pkt 12 lit. b, pkt 13 lit. b, pkt 14 lit. b i pkt 15 lit. c, ustala się za pomocą wiarygodnych prognoz handlowych. W związku z faktem, iż Spółka została powołana  we wrześniu 2019 r., do obliczenia procentu działalności wykonywanej na rzecz zamawiającego ustala się na podstawie art. 67 ust. 9 PZP.

 Należy stwierdzić, iż podstawowym celem działalności spółki będzie wykonywanie zadań własnych gminy z zakresu usług komunalnych mających charakter użyteczności publicznej  między innymi w zakresie: •odbiór i zagospodarowanie odpadów innych niż niebezpieczne, •unieszkodliwiania odpadów komunalnych, w tym segregacji odpadów, edukacji ekologicznej.  Spółka podejmie wykonywanie działalności gospodarczej dopiero po   podpisaniu umowy z Gminą na usługę objętą przedmiotem zamówienia i w okresie objętym umową tz. 02.01.2020 –  31.12.2020 będzie wykonywała działalność tylko w tym zakresie.

Gmina Jasieniec objęła wszystkie udziały w kapitale zakładowym Spółki i pokryła je wkładem pieniężnym.

Powyżej przedstawiony stan faktyczny wyczerpuje przesłanki przewidziane w art. 67 ust 1 pkt 12) Ustawy Prawo Zamówień Publicznych, na podstawie których możliwe jest udzielenie zamówienia publicznego własnej spółce ( zamówienia in-house) w trybie wolnej ręki.

V. Termin realizacji zamówienia i czas trwania umowy.

02.01.2020r – 13.12.2020r

VI. Ogłoszenie  o zamiarze zawarcia umowy, o którym mowa w art. 66 ust. 2, nie zostało zamieszczone lub opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych,  nie zostało także  przekazane do Urzędu Publikacji Unii Europejskiej .

VII. Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia zostało przekazane Urzędowi  Publikacji  Unii Europejskiej w dniu 10.01.2020r.

Załączniki

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..