INFORMACJA o udzieleniu zamówienia w trybie z wolnej ręki na odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów pochodzących z terenu gminy Jasieniec.
INFORMACJA
o udzieleniu zamówienia w trybie z wolnej ręki na odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów pochodzących z terenu gminy Jasieniec.
I. Nazwa i adres zamawiającego.
Gmina Jasieniec z siedzibą ul. Warecka 42, 05-604 Jasieniec
II. Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu zamówienia oraz wartości zamówienia.
Odbieranie wszystkich rodzajów odpadów komunalnych ze wszystkich nieruchomości zamieszkałych, położonych na terenie Gminy Jasieniec zgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Jasieniec.
Przekazywanie zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych zbieranych łącznie z odpadami komunalnymi ulegającymi biodegradacji, w tym odpadami opakowaniowymi ulegającymi biodegradacji oraz pozostałości z sortowania odpadów przeznaczonych do składowania bezpośrednio do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK). Wybrany wykonawca jest zobowiązany najpóźniej w dacie podpisania umowy posiadać dokumenty potwierdzające posiadanie umowy z Regionalną Instalacją Przetwarzania Odpadów Komunalnych na przyjęcie i zagospodarowanie odpadów pochodzących z terenu Gminy Jasieniec.
Przekazywanie selektywnie zebranych odpadów komunalnych bezpośrednio lub za pośrednictwem innego zbierającego odpady do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, zgodnie
z hierarchią sposobów postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14.12.2012r. o odpadach;
Prowadzenie dokumentacji i sprawozdawczości, w tym:
a) sporządzania i przekazywania Zamawiającemu dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem – sprawozdania roczne i miesięczne;
b) sporządzenia i dystrybucji harmonogramów odbioru odpadów komunalnych.
c) dostarczenie pojemników na odpady zmieszane.
Wykonywania comiesięcznego dostarczania na własny koszt na każdą nieruchomość zamieszkałą, worków do odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych dla właścicieli nieruchomości zabudowy jednorodzinnej i zagrodowej z terenu Gminy Jasieniec, prowadzących selektywną zbiórkę odpadów poprzez wymianę pusty za pełny w momencie wykonywania odbioru ww. odpadów przez cały czas obowiązywania umowy.
Wartość zamówienia-1 450 000 zł
III. Nazwa i adres wykonawcy, z którym została zawarta umowa.
Zakład Usług Komunalnych w Jasieńcu Sp. z o.o. w organizacji z siedzibą w Jasieńcu 05-604 ul. Warecka 42.
IV. Podstawa prawna i uzasadnienie wyboru trybu udzielenia zamówienia,
Art. 67 ust. 1 pkt 12 ustawy Prawo zamówień publicznych,
Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zamówienie udzielane jest przez zamawiającego, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1-3a, osobie prawnej, jeżeli spełnione są łącznie następujące warunki: a) zamawiający sprawuje nad tą osobą prawną kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej osoby prawnej; warunek ten jest również spełniony, gdy kontrolę taką sprawuje inna osoba prawna kontrolowana przez zamawiającego w taki sam sposób, b) ponad 90% działalności kontrolowanej osoby prawnej dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez zamawiającego sprawującego kontrolę lub przez inną osobę prawną, nad którą ten zamawiający sprawuje kontrolę, o której mowa w lit. a, c) w kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego;
Gmina Jasieniec jako podmiot zamawiający jest jednostką sektora finansów publicznych, o którym mowa w art. 3 ust.1 pkt 1 ustawy Pzp, która posiada 100% udziałów w spółce Zakład Usług Komunalnych w Jasieńcu Sp. z o.o. z siedzibą w Jasieńcu ul. Warecka 42, 05-604 Jasieniec. Jako jedyny wspólnik odgrywa decydującą rolę w zakresie jej celów strategicznych, obszarów działalności, co znajduje swoje odzwierciedlenie akcie założycielskim spółki (Akt notarialny z dnia 16.09.2019r. Nr Repertorium A 8311/2019). Zgodnie z aktem założycielskim do wyłącznej kompetencji Zgromadzenia Wspólników należy: •zatwierdzenie kierunków rozwoju spółki, rocznych oraz wieloletnich programów jej działania, •rozpatrywanie i zatwierdzanie sprawozdań Zarządu z działalności Spółki oraz sprawozdania finansowego za ubiegły rok obrotowy, •podział zysku lub określenie sposobu pokrycia strat, •wybór i odwołanie członków Rady Nadzorczej Spółki oraz określenie zasad ich wynagradzania, •udzielenie członkom Zarządu i Rady Nadzorczej absolutorium z wykonania przez nich obowiązków, •ustanowienie zasad wynagradzania dla członków Zarządu Spółki, •podwyższenie lub obniżenie kapitału zakładowego, •wniesienie dopłat i ich zwrot, •zmiana umowy Spółki, •połączenie i rozwiązanie Spółki, •tworzenie kapitałów rezerwowych i funduszy celowych, •wyrażanie zgody na zbycie i wydzierżawienie przedsiębiorstwa Spółki lub jego zorganizowanej części oraz ustanowienie w nim ograniczonego prawa rzeczowego, •wyrażenie zgody na nabycie lub zbycie przez Spółkę prawa własności lub użytkowania wieczystego na nieruchomości, jak również ustanowienia ograniczonych praw rzeczowych na nieruchomości, •wyrażenie zgody na zawarcie umowy kredytu, pożyczki o wartości przekraczającej 30.000,00 zł (trzydzieści tysięcy złotych),•podejmowanie uchwał o zbyciu lub zastawie udziałów, •likwidacja i rozwiązanie Spółki, •wszelkie inne sprawy wniesione przez Zarząd i Radę Nadzorczą, a nie zastrzeżone dla innych organów Spółki, •inne sprawy zastrzeżone w kodeksie spółek handlowych.
Zgodnie z art. 67 ust. 8 PZP do obliczania procentu działalności, o którym mowa w ust. 1 pkt 12 lit. b, pkt 13 lit. b, pkt 14 lit. b i pkt 15 lit. c, uwzględnia się średni przychód osiągnięty przez osobę prawną lub zamawiającego w odniesieniu do usług, dostaw lub robót budowlanych za 3 lata poprzedzające udzielenie zamówienia. Jednocześnie zgodnie z art. 67 ust. 9 PZP w przypadku gdy ze względu na dzień utworzenia lub rozpoczęcia działalności przez osobę prawną lub zamawiającego lub reorganizację ich działalności dane dotyczące średniego przychodu za 3 lata poprzedzające udzielenie zamówienia są niedostępne lub nieadekwatne, procent działalności, o którym mowa w ust. 1 pkt 12 lit. b, pkt 13 lit. b, pkt 14 lit. b i pkt 15 lit. c, ustala się za pomocą wiarygodnych prognoz handlowych. W związku z faktem, iż Spółka została powołana we wrześniu 2019 r., do obliczenia procentu działalności wykonywanej na rzecz zamawiającego ustala się na podstawie art. 67 ust. 9 PZP.
Należy stwierdzić, iż podstawowym celem działalności spółki będzie wykonywanie zadań własnych gminy z zakresu usług komunalnych mających charakter użyteczności publicznej między innymi w zakresie: •odbiór i zagospodarowanie odpadów innych niż niebezpieczne, •unieszkodliwiania odpadów komunalnych, w tym segregacji odpadów, edukacji ekologicznej. Spółka podejmie wykonywanie działalności gospodarczej dopiero po podpisaniu umowy z Gminą na usługę objętą przedmiotem zamówienia i w okresie objętym umową tz. 02.01.2020 – 31.12.2020 będzie wykonywała działalność tylko w tym zakresie.
Gmina Jasieniec objęła wszystkie udziały w kapitale zakładowym Spółki i pokryła je wkładem pieniężnym.
Powyżej przedstawiony stan faktyczny wyczerpuje przesłanki przewidziane w art. 67 ust 1 pkt 12) Ustawy Prawo Zamówień Publicznych, na podstawie których możliwe jest udzielenie zamówienia publicznego własnej spółce ( zamówienia in-house) w trybie wolnej ręki.
V. Termin realizacji zamówienia i czas trwania umowy.
02.01.2020r – 13.12.2020r
VI. Ogłoszenie o zamiarze zawarcia umowy, o którym mowa w art. 66 ust. 2, nie zostało zamieszczone lub opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych, nie zostało także przekazane do Urzędu Publikacji Unii Europejskiej .
VII. Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia zostało przekazane Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej w dniu 10.01.2020r.